Kelenföld vasútállomás - gyalogos aluljáró

Kelenföld vasútállomás - gyalogos aluljáró

Kelenföld vasútállomás - gyalogos aluljáró

tn2.jpgKelenföld vasútállomás régebbi aluljárója a ma már használaton kívül álló állomásépület déli oldalán köti össze az Etele teret, a 3–4-es, 5–6-os és a 14–15-ös vágányok peronjait, illetve Őrmezőt. A 210 méteres hosszával a 1980-as években a leghosszabb egybefüggő aluljáró volt Budapesten, megelőzve a Bajza utca - Bulcsú utca közti alagút 188 méteres hosszát. A mellette épült metróaluljáró az őrmezői aluljárószakasszal együtt már közel 300 méteres egybefüggő föld alatti teret jelent 2014 ótaA régi és az új metróaluljáró elrendezése a BKK aktuális csomóponti térképén jól látható.

A régebbi aluljáró kiépítése az állomás 1980-as években kezdődő átépítésével kezdődött. A középperonok kialakításához kapcsolódva 1986-ra készült el az aluljáró, a teljes átépítés a déli szakaszok nyomvonalkorrekciójával és az Egér út aluljáróinak megépítésével 1988-ra készült el. A 4-es metró építéséhez kapcsolódva megtörtént az állomás vágányhálózatának felújítása, újabb peronok építése, illetve a 4-es metróhoz kapcsolódó metróaluljáró megépítése a régi aluljáró vonalában, tőle délre fekve. Az újonnan épült 1–2 és 7–10-es vágányok középperonjaihoz nem épült lejárat ehhez a régebbi aluljáróhoz. 

A kelenföldi vasútállomás régebbi aluljárójának déli fala 2020-ban a közlekedéshez, illetve a MÁV-hoz kapcsolódó egyedi falfestést is kapott.

kelenfold_01.jpg

Az aluljáró etele téri kijárata, háttérben az Etele Plázával, balra az állomásépület elé vezető kijárat.

süti beállítások módosítása