Kelenföld vasútállomás régebbi aluljárója a ma már használaton kívül álló állomásépület déli oldalán köti össze az Etele teret, a 3–4-es, 5–6-os és a 14–15-ös vágányok peronjait, illetve Őrmezőt. A 210 méteres hosszával a 1980-as években a leghosszabb egybefüggő aluljáró volt Budapesten, megelőzve a Bajza utca - Bulcsú utca közti alagút 188 méteres hosszát. A mellette épült metróaluljáró az őrmezői aluljárószakasszal együtt már közel 300 méteres egybefüggő föld alatti teret jelent 2014 óta. A régi és az új metróaluljáró elrendezése a BKK aktuális csomóponti térképén jól látható.
A régebbi aluljáró kiépítése az állomás 1980-as években kezdődő átépítésével kezdődött. A középperonok kialakításához kapcsolódva 1986-ra készült el az aluljáró, a teljes átépítés a déli szakaszok nyomvonalkorrekciójával és az Egér út aluljáróinak megépítésével 1988-ra készült el. A 4-es metró építéséhez kapcsolódva megtörtént az állomás vágányhálózatának felújítása, újabb peronok építése, illetve a 4-es metróhoz kapcsolódó metróaluljáró megépítése a régi aluljáró vonalában, tőle délre fekve. Az újonnan épült 1–2 és 7–10-es vágányok középperonjaihoz nem épült lejárat ehhez a régebbi aluljáróhoz.
A kelenföldi vasútállomás régebbi aluljárójának déli fala 2020-ban a közlekedéshez, illetve a MÁV-hoz kapcsolódó egyedi falfestést is kapott.
Az aluljáró etele téri kijárata, háttérben az Etele Plázával, balra az állomásépület elé vezető kijárat.
Az aluljáró állomásépület elé vezető kijárata.
Az állomásépület elé vezető kijárat lépcsősora.
Az aluljáró 2020-ban kidekorált déli fala az Etele tér felőli kijárat mellett. A dekoráció a fal elején-végén MÁV logóval kezdődik.
Az aluljáró Etele tér felőli kijáratai.
Az aluljáró igen hosszú folyosója Őrmező felé nézve.
A kidekorált déli fal a MÁV logón túl igen hosszan stilizált vasúti kocsibelső mintázattal rendelkezik.
Az aluljáró 3–4-es vágányokhoz vezető kijárata.
A 3–4-es vágányokhoz vezető kijárat lépcsősora.
Visszanézve a 3–4-es vágányokhoz vezető kijáratra az Etele tér irányába.
Az aluljáró folyosója a 3–4-es vágányok kijáratától az Etele tér felé nézve...
...illetve a másik irányba Őrmező felé.
Az aluljáró 5–6-os vágányokhoz vezető kijárata.
Az 5–6-os vágányokhoz vezető kijárat lépcsősora.
Visszanézve az 5–6-os vágányokhoz vezető kijáratra az Etele tér irányába.
Az aluljáró folyosója az 5–6-os vágányok kijáratától az Etele tér felé nézve.
Az 5–6-os vágányok kijáratától a déli fal dekorációja vált, innen közlekedéshez kapcsolódó képregény stílusú dekoráció kezdődik.
Az egyik helybéli PokéStop ábrája, a "Morcos bácsi".
A keleti és a nyugati irány is helyesen van jelölve az ábrán, kelet az "Etele tér", a nyugat "Őrmező".
Az aluljáró folyosója a 14–15-ös vágányok kijáratától Őrmező felé nézve. A képregény dekoráció eddig a kijáratig tart.
Az aluljáró 14–15-ös vágányokhoz vezető kijárata.
A 14–15-ös vágányokhoz vezető kijárat lépcsősora.
Visszanézve a 14–15-ös vágányokhoz vezető kijáratra az Etele tér irányába.
Az aluljáró folyosója a 14–15-ös vágányok kijáratától az Etele tér felé nézve.
Az aluljáró hosszú folyosójának őrmezői vége, a déli fal dekorációja visszavált a stilizált vasúti kocsibelső mintázatra MÁV logóval zárva.
Az aluljáró igen hosszú folyosója az Etele tér felé nézve.
Az aluljáró őrmezői kijárata.
Visszanézve az aluljáróra az őrmezői kijárattól az Etele tér felé.