Pesterzsébet vasútállomás aluljárója a Helsinki út - Kossuth Lajos utca kereszteződésénél a Helsinki út lakótelep felőli oldalát köti össze a bevágásban haladó vasúttal, s az állomás területével, valamint a Mediterrán lakópark vasút felőli részeivel. Építése a Helsinki út (korábban Dózsa György út) - Grassalkovich út (korábban Marx Károly út) 1976-1979 közötti fejlesztéséhez köthető, amikor kialakult a ma ismert úthálózat a környéken. Érdekessége, hogy a Belváros, Kispest felől autóbusszal érkezve előbb át kell menni a lakótelep felöli oldalra a zebrán, hogy a föld alatt le lehessen jutni a vasút területéhez. A Soroksár felé vezető útpályához nem épült aluljáró kijárat és az egykori állomásépület gyalogos feljárójának a kapcsolata is valószínűleg megszűnt már ekkora a Helsinki úttal a HÉV-pályát keresztezve. Az állomásépületet a Ferencváros - Soroksár vonalszakasz átépítésekor 1997-ben lebontották.
Az aluljáró Helsinki út felöli kijárata.
A Helsinki út felöli kijárat lépcsősora.
A Helsinki út felöli kijárat az aluljáró folyosójából nézve.
Az aluljáró folyosója a vasút felé nézve.
Az aluljáró - mint a Helsinki út - Grassalkovich út többi aluljárója is - magán viseli a '70-es évek divatos burkolatait: mozaik burkolat a falon, s az Ikarus buszokból jól ismert PVC padlóburkolat. Sajnos nagyon elhanyagolt állapotban van, pedig felújítva igazán menőn nézne ki, mint pl.: a "moszkva téri" metróállomás.
Az aluljáró vasút felöli kijárata, furcsamód lefelé. Mivel a vasút a Helsinki úthoz képest bő 6 méteres bevágásban halad, így még az aluljáró szintjéhez képest is lefelé kell menni.
Az aluljáró folyosója a Helsinki út felé nézve.
Az aluljáró vasút felöli lejárata, a lejárat felett az elbontott állomásépület emléktáblája.
Lenézve a vasút felé...
...és kissé paradox módon felnézve az aluljáróba.