A Lehel tér metróállomáshoz kapcsolódó északi és déli aluljáró a Váci út két oldala közt teremt kapcsolatot a Gogol - Bulcsú, valamint a Victor Hugo utca vonalában, s ez a két aluljáró szakasz közrefogja a metróállomás galériaszintjét is, fizikailag egy műtárgy a metróállomással. A két aluljáró szakasz és a közrefogott metróállomás egy bő 200 méter hosszú föld alatti teret alkot, amely meghaladja a pl.: a végeláthatatlannak tűnő bajza utcai aluljáró hosszát is.
A Lehel téri aluljárók (a Csanády utca vonalában átvezető különálló aluljárót is ideértve) a 3-as metró Deák tér - Élmunkás tér szakaszának megépüléséhez kapcsolódva létesült, ez a szakasza a metrónak 1981 év végével került átadásra. Jelentős átalakításon esett át az aluljáró az egykori Lehel piac helyén épülő, 2002-re átadott Lehel Csarnok építése során. A piac oldalában lévő, Bulcsú utcához vezető északi rámpáját átépítették, egy új kijárat és akadálymentes rámpa épült meg a tér déli oldalán is, valamint a Lehel Csarnok az aluljáró szinten is összeépült a két aluljáró-szakasszal, így újabb föld alatti terekkel bővítve az aluljáró szintet.
Az aluljáró és a közrefogott metróállomás elrendezése, valamint a kijáratok jelzési rendszere a BKK aktuális csomóponti térképén jól látható. A kijáratok betűjelzése a csanády utcai különálló aluljáróban folytatódik, egy csomópontként kezeli a BKK.
Az északi aluljáró-szakasz
Az aluljáró "C" jelzésű kijárata a Váci út páros oldalának déli iránya, Ipoly utca felé.
A "C" kijárat lépcsősora.
Az aluljáró "D" kijáratának rámpája. Az eredeti, '80-as évekbeli rámpa-kialakításból csak itt maradt meg a Lehel téren.
Az aluljáró "D" jelzésű kijárata a Váci út páros oldalának északi iránya, Gogol utca felé.
A "C" és "D" kijáratok az aluljáró-folyosóból nézve.
Az aluljáró-folyosó a Lehel Csarnok irányába nézve...
...jobbra a metróállomás bejáratával.
A metróállomás északi bejárata, a '80-as évek óta itt lévő újságossal - ami az évek során kissé már átalakult.
A metróállomás északi bejárata, s az állomás itt még "használható" állapotban van. Azóta a metrófelújítás következő felvonásaként a lehel téri állomást is lezárták.
A metróállomás bejárata a piac felől nézve.
Az aluljáró-folyosó a Ipoly és a Gogol utca irányába nézve.
Tájékoztató táblák a metróállomás bejáratával szemben.
Az aluljáró teljesen újjáépült szakasza a Lehel Csarnok építése kapcsán. Az újonnan épült részek jól elkülönülnek a padlózat vonalában.
Az aluljáró "B" kijárata, mely a Lehel Csarnok elé vezet fel.
A "B" kijárat lépcsősora.
A Lehel Csarnok az aluljáró szinten is kiépült, az északi aluljáróhoz egy nagyméretű szupermarketet alakítottak ki, kezdetben a MATCH üzemeltetésében. Az áruházlánc kivonulása után a Penny Market vette át - és alakította ismét át a bejáratot - immár szűk 10 éve.
Az aluljáró "A" jelzésű kijárata a Bulcsú utca felé.
A Bulcsú utca felé vezető rámpa a Lehel Csarnok építése kapcsán teljesen átépült, többszintes, helytakarékos rámpa lett itt kialakítva - bár egy újonnan létesített biciklitárolót leszámítva szerintem nem volt indokolt az eredeti, gogol utcai párjához hasonló, szélesebb rámpa elbontása.
A rámpa fedett részének a végpontja, innen még két szintet haladva érhető el a felszín.
Visszanézve az aluljáróba az "A" kijárat rámpájáról.
Az déli aluljáró-szakasz
Az aluljáró "H" jelű kijárata a Váci út páros oldala felé, déli irányba.
A "H" jelű kijárat lépcsősora.
Egymással szemben a "H" és...
...az "I" kijáratok.
Az előző kijárattal szemben az "I" jelű a Váci út páros oldalának északi iránya, Alig utca felé.
Az "I" jelű kijárat lépcsősora.
Az "I" kijárattól a metróállomás felé egy csoportnyi BKK automata, illetve a csoport maradéka.
Az egész aluljáróban maradt az ötből három BKK automata, ami még mindig több, mint amennyi egy-egy nagyobb csomópontban maradt a tavaly év végi leszerelési hullám után.
A széles csarnok a piac felé nézve, balra a metróállomás bejárata...
...a metróállomással szemben pedig üzletsor.
A metróállomás bejárata, a maga idejében mennyire menő és modern volt: az üvegajtókon füstüveg gombok, a metró lógó körül kék matrica-díszek. S ezen az állomáson 2022-ig megmaradtak az eredeti Protokon lyukasztók is.
Persze az üvegajtónak van egy olyan tulajdonsága, hogy be lehet rúgni, s törik. A BKV természetesen évtizedek óta OBS lappal pótolja az üveget.
Az összkép nem a legszebb, de legalább csak három nem üvegajtó van / volt.
További két BKK automata a metróállomás és a piac bejárata közt. Az automatákat ügyesen beépítették egy régi telefonfülke helyére.
Az aluljáró üzletsora a metróállomás kijáratával szemben, négy üzlettel.
Gyakorlatilag a '80-as évek óta a Lottózó és az újságos helye fix, azóta csak arculatváltáson estek át.
A legszélén lévő kínai bolt valamikor Virágért volt, de arra már régóta nincs igény.
Az aluljáró "G" jelű kijárata a tér közepén álló Lehel templom felé.
A "G" jelű kijárat lépcsősora.
A "G" kijáratnál lévő illemhelyek.
A Lehel csarnok aluljáró szintje a "Kis piac" és a villamosvégállomáshoz vezető "F" jelű kijárat.
A széles aluljáró-csarnok visszanézve a piac felől.
Az aluljáró "F" jelű kijárata a 14-es villamos végállomásához, mellette egy üzemi kis helységből kialakított mini dohánybolt.
Az "F" jelű kijárat a Lehel Csarnok építésekor átépült, az eredeti kialakításához képest keskenyebb lett az "E" kijárattól idevezető rámpa miatt.
Az "F" jelű kijárat lépcsősora.
A Lehel csarnok aluljáró szintje.
A Kis piac mögött megbújva az "E" jelű kijárat.
Az aluljáró-csarnok a Kis piac felől nézve.
A templomhoz vezető "G" kijárat a Kis piac felől nézve.
Az "F" jelű kijárat a Kis piac mellől nézve.
Építés-minőségbeli különbségek: a 20 éve átadott aluljáró-szakasz rohad, a 40 éves állja a strapát.
Az "E" kijárathoz vezető újonnan épült rámpa, s kerülővel az "F" kijárat is elérhető innen.
Az "E" jelű kijárat lépcsősorba végződik, a Lehel Csarnok mellé biztosít kijutást. A villamosvégállomás további rámpán át érhető el.
Az "E" jelű kijárat lépcsősora.
Visszanézve az aluljáróba az "E" jelű kijárattól.
A villamosvégállomáshoz vezető rámpa.