Underpass

  • Aluljáró
  • Felüljáró
  • Underpass map
  • 500 px / Underpass

Kerületek

I.  II.  III.  IV.  V.  VI.  VII.  VIII.  IX.  X.  XI.  XII.  XIII.  XIV.  XV.  XVI.  XVII.  XVIII.  XIX.  XX.  XXI.  XXII.  XXIII. 

Települések

Budapest (44) Érd (1) Pusztaszabolcs (1) Százhalombatta (1) Székesfehérvár (2) Szentendre (1) Tárnok (1)

Egyéb

Szentendre, Dunakanyar körút - gyalogos aluljáró

Szentendre, Dunakanyar körút - gyalogos aluljáró

›
Szentendre, Dunakanyar körút - gyalogos aluljáró

2023/1/27 : Eurobus Online Szólj hozzá!

tn2.jpgSzentendre HÉV-állomásnál lévő aluljáró az állomástól jövő gyalogos forgalmat vezeti át a Dunakanyar körút alatt a belváros irányába. Építése a szentendrei HÉV- és autóbusz-állomás, valamint a szentendrei HÉV-járműtelep 1978-1980 közti fejlesztéséhez köthető, 1978-ban a Dunakanyar körúttal együtt épült ki az aluljáró, melynek szerkezete jól látható a környék korabeli légifotóján. Szűk 40 évvel később a szentendrei önkormányzat 2015-2016-ban felújíttatta az aluljárót, melyet 2016. március 23.-án adtak át.

Az aluljáró a felújítása során elvesztette az eredeti, '70-es évek végi jellegét, sárga álmennyezetét és falburkolatait, a felújítás végeredménye egy a mai kor aluljáró építészetének elrettentő iskolapéldája: egyhangúan lefestett beton, fémmel. Első pillantásra a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonal félkészen átadott aluljáróit idézi fel, ám ezzel szemben a felújítást tervező építész szerint ez nem egy félkész betonszerkezet, hanem: 

"A tervezési koncepcióm lényege, hogy kortárs építészeti eszközökkel visszaidézzek valamit a belváros harmonikus épített környezetéből, a szerelt fém burkolatok helyett súlyosabb, masszívabb, tartósabb anyagok, mint száz-kétszáz éves épületeink vastag falai jelenjenek meg, valamint a föld alatti helyzetet a legnagyobb mértékben átértékeljem, megfosszam annak negatív érzeteitől a fény és reflexiói által."

Nekem ez nem jön át...

dunakanyar-krt_01.jpg

A HÉV-állomás felé vezető kijárat lépcsősora és a felújítás során utólag kialakított, sokat szidott rámpája.

dunakanyar-krt_02.jpg

A HÉV-állomáshoz vezető kijárat az aluljáró folyosójából nézve.

dunakanyar-krt_03.jpg

Az aluljáró folyosója a belváros felé nézve. A cikk-cakkban elhelyezett világítás még jópofa is lenne, de a burkolatok teljes hiánya félkésszé teszi az egészet.

dunakanyar-krt_04.jpg

Viszont a gyalogos - biciklis forgalom burkolatok szintjén el van szeparálva: az aszfalt a gyalogosoké a nyers betonburkolat a kerékpárosoké.

dunakanyar-krt_05.jpg

A belváros irányába vezető kijárat az aluljáró folyosójából nézve.

dunakanyar-krt_06.jpg

A belváros irányába vezető kijárat lépcsősora és rámpája.

dunakanyar-krt_07.jpg

Az aluljáró folyosója a HÉV-állomás felé nézve.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Tárnok vasútállomás - gyalogos aluljáró Tárnok vasútállomás - gyalogos aluljáró
  • Érd vasútállomás - gyalogos aluljáró Érd vasútállomás - gyalogos aluljáró
  • Százhalombatta vasútállomás - gyalogos aluljáró Százhalombatta vasútállomás - gyalogos aluljáró
  • Pusztaszabolcs vasútállomás - gyalogos aluljáró Pusztaszabolcs vasútállomás - gyalogos aluljáró
  • Székesfehérvár vasútállomás - gyalogos aluljáró Székesfehérvár vasútállomás - gyalogos aluljáró

A bejegyzés trackback címe:

https://underpass.blog.hu/api/trackback/id/tr5518031932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard