A Margit híd budai oldalán a parti nyílás hídfője mögött elhelyezkedő aluljáró a hídfő által kettéválasztott két teret, az Elvis Presley teret és a Gyóni Géza teret köti össze, feljutást biztosítva a villamosmegállókhoz, illetve lejáratot a Margit híd HÉV-állomásra.
Mai alapterületét az 1972 december 23.-án átadott HÉV hosszabbításhoz kapcsolódva nyerte el, amikor az itt lévő egykori aluljárót a HÉV-állomás építése kapcsán teljesen átépítették. A korábbi aluljáró a középperonos villamosmegállóhoz egyetlen feljárattal rendelkezett (a környék '60-as évekbeli légifótóján jól megfigyelhető). A HÉV-állomás építéséhez kapcsolódóan a budai hídfői villamosmegállók átépültek oldalperonosra, s ehhez kapcsolódva két feljárat vezet a peronokhoz. 1972-re egy sokkal tágasabb, modern aluljáró épült ki, mely a két térrész felé üvegfallal lett leválasztva (lásd itt a 41. oldalon), azóta a Margit híd 2009-ben kezdődő felújításához kapcsolódva az "eredeti", '70-es évekbeli jellegét elvesztette. A hídfelújítás nyomán az üvegfalakat elbontották, helyette 1-1 boltíves bejáratott kapott, emellé hozzá nem illő, "historizáló" csempeburkolattal látták el a Kisföldalatti stílusában - ami abszolút nem illik történelmileg sem a hídhoz, se egy '70-es években megépült modern aluljáróhoz. Összességében egy tiszta és rendezett aluljáró lett, de mint a hídhoz tartozó összes, megmaradt aluljáró ugyanazt a zöld-fehér csempés, egyhangú képet mutatja.
Az aluljáró déli kijárata, a háttérben a Bem rakpart.
A teljes szélességű üvegfal helyett egy viszonylag széles, nyitott boltív készült a felújítás során.
Az aluljáró közepén elhelyezkedő üzletsor és pénztárak.
Az aluljáró látképe észak felé nézve. A kazettás mennyezet és a padlóburkolat az eredeti, '70-es évekbeli kialakítású
Klasszikus BKV pénztárak az üzletek mellett.
Az üzletsor a másik irányból nézve BKK automatákkal.
A Pest felé vezető villamosmegálló feljárata.
A Pest felé vezető villamosmegálló lépcsősora.
Visszanézve a Pest felé vezető feljáratra.
A Buda felé vezető villamosmegálló feljárata, a két feljáró között anno egy '80-as évekbeli vonalhálózati térkép volt, ma csak egy utólag kihelyezett kuka.
A Buda felé vezető villamosmegálló lépcsősora.
Visszanézve a Buda felé vezető feljáratra a HÉV-állomás lejárata mellől.
A HÉV-állomás Batthyány tér irányú lejárata. A mozgólépcső sem az eredeti már, cserélve lett, s a modern mozgólépcső meglehetősen hülyén is néz ki a historizáló csempeburkolattal.
Az aluljáró illemhelye, itt sem átlagos körítéssel.
Az aluljáró északi kijárata, háttérben az Árpád fejedelem útja.
A HÉV-állomás Szentendre irányú lejárata hátulról, háttérben a pénztárak és az üzletsor.
A HÉV-állomás Szentendre irányú lejárata.
Az aluljáró látképe dél felé nézve...
...s a mennyezet kialakítása itt még jobban átjön, csak a csempeburkolat nem illik hozzá.