Az Árpád híd margitszigeti lehajtójában található gyalogos aluljáró a híd északi és déli járdáját köti össze a szigettel, az északi járdához teljesen akadálymentes feljutást is biztosít. A gyalogos aluljáró mellett a közúti lehajtónak is van egy rövid, hídpálya alatti szakasza, amely mellé sorolható közúti aluljáróként.
Az Árpád híd építése 1939-ben kezdődött meg és a világháború előtti leállásáig a budai oldali lehajtók és hídpálya egy részén túl a Margitsziget háromszintes lehajtója is elkészült. A lehajtóhoz a közúti és a gyalogos aluljárón túl egy mélygarázs is épült. A gyalogos aluljáró eredetileg az eredetileg tervezett 2x2 sávos útpálya-kialakítás mellett mindkét járdához akadálymentes feljutást biztosított, emellett feljárók épültek a villamosmegálló peronjaihoz és a két járdánál a rámpákkal ellentétes irányokban is tartalmazott lépcsőket feljáróként. Az eredeti feljáró elrendezés 1960-as évekbeli légifotón jól megfigyelhető.
Az Árpád híd 1984-re elkészült bővítése kapcsán a szigeti lehajtó a 2x3 sávos kialakítás miatt átépült. A megszűnt villamosmegállóhoz vezető feljárókat és a járdákhoz vezető lépcsőket elbontották, a két járdákhoz vezető rámpa átépült, íves kialakításuk kiegyenesedett, a déli járdához vezető rámpát le is rövidítették és lépcsős kialakítást kapott. Az aluljáró mai képe az 1984-es átépítés jegyeit mutatja.
A gyalogos aluljáró
Az aluljáró bejárata a Margitsziget felől, a világítás elégtelensége miatt sötétbe borulva.
Az első szinthez érkező rámpa a Margitsziget felől, balra a híd déli, jobbra a híd északi járdája érhető el innen.
A Margitsziget felé vezető lejáró az első szintről nézve...
...mellette a déli járdához vezető feljárat.
Az aluljáró még régi, narancsszínű információs táblái. A tavaszi fotózás óta már az új, BKK szabványúra lettek cserélve.
Az aluljáró első szintje.
A híd déli járdájához vezető feljáró.
Visszanézve a déli járdához vezető feljáróról az első szintre.
A híd déli járdájához vezető kijárat. Az 1984-es átépítés előtt jobbra is vezetett egy kijárat az óbudai irány felé.
A híd déli járdájához vezető kijárat lépcsősora.
A híd északi járdájához vezető feljáró az első szintről nézve.
Visszanézve az első szintre a híd északi járdájához vezető feljáróról.
Az északi járdához vezető feljáró egy fordulóban folytatódik.
Az 1984-es átépítés előtt innen voltak elérhetők a villamosmegállóhoz vezető feljárók.
A forduló a másik irányba nézve, balra a híd járdájához vezető rámpa, vele szemben jobbra is volt korábban egy kijárat az angyalföldi irány felé. A háttérben a közúti lehajtó.
A híd északi járdájához vezető rámpa.
A közúti aluljáró
A közúti aluljáró osztott útpályájának észak felé vezető sávja.
A közúti aluljáró kijárata az északi útpálya felé, háttérben a híd jellegzetes íves lehajtója.
A közúti aluljáró osztott útpályájának dél felé vezető sávja.
A közúti aluljáró osztott útpályája a Margitsziget felé nézve, középen az egykori mélygarázs lehajtója.
A közúti aluljáró osztott útpályának észak felé vezető sávja a Margitsziget felé nézve.
Az egykori mélygarázs lejárata a híd déli útpályájának lehajtója alatt.
A közúti aluljáró osztott útpályának dél felé vezető sávja a Margitsziget felé nézve.