Göncz Árpád városközpont, azaz korábbi nevén a metróállomásról elnevezett Árpád híd csomópontja háromszintű kereszteződésként épült ki a 3-as metró Élmunkás tér (Lehel tér) - Árpád híd szakaszának 1984-es átadásával. A csomópont aluljárószintje a metróállomást fogja közre keleti és nyugati oldalról, a két folyosó között az átjutást a metróállomás északi és déli végénél a metróalagút alatt átvezetett összekötőfolyosók biztosítják. A két főfolyosó a metróállomás elérésén túl az 1-es villamos megállóit, a csomópont négy fő gyalogosirányát (Nyugdíjfolyósító, József Attila Színház, Árpád híd autóbusz-állomás, Dagály utcai lakótelep) is összeköti.
Az aluljáró akadálymentesítése csak részben megoldott, kiépülésekor 1984-ben nem épültek rámpák. Az 1-es villamos legutolsó, 2014-re elkészült felújításakor a két villamosmegállóhoz liftek kerültek beépítésre és az Óbudai irányú villamosmegálló a Teve utca vonalában gyalogátkelőhelyen is megközelíthető, de a két főfolyosó közötti akadálymentes átjárás ekkor nem - és azóta sem - épült ki. A nyugati főfolyosó autóbusz-állomáshoz vezető kijárata az Agora Budapest ingatlanfejlesztéshez és a 3-as metró felújításának első üteméhez kapcsolódóan épült át akadálymentesre 2019-re. Az aluljáró elrendezése a BKK aktuális csomóponti térképén jól látható.
Nevezéktan: A csomópont és minden ehhez kapcsolódó létesítménye a csomóponttól közel 800 méterre, azaz 1 villamosmegállónyira fekvő Árpád hídról kapta a nevét, ami elsőre kissé talán zavaró, de az elmúlt szűk 40 év alatt teljesen megszokottá vált. A csomópontot 2016. szeptember 27.-vel nevezte át a XIII. kerület, ekkor még nem volt semmilyen kihatással a környék közlekedési létesítményeire, a busz- és villamosmegállókra, metróállomásra és az autóbusz-állomásra. Az itt található Göncz Árpád szobrot 2018. októberében avatták fel. A metrófelújítás első szakasza 2019. március 30.-án lett átadva, de ekkor még marad a metróállomás - s ehhez kapcsolódóan minden közlekedési létesítmény - neve az Árpád híd. Az új városvezetés kapcsán lett átnevezve mégis a metróállomás, s ehhez kapcsolódóan a BKK megállók is 2020. január 31.-el, ám a Volánbusz autóbusz-állomása maradt a jól megszokott Árpád híd néven azóta is.
A nyugati, Kőbánya-Kispest irányú főfolyosó
Az aluljáró "E" jelzésű kijárata az Árpád híd autóbusz-állomás és az Agora Budapest felé. Az akadálymentes feljutást egy utólag beépített rámpa biztosítja, a kijárat lépcsősora gyakorlatilag maradt az eredeti szélességében.
A nyugati főfolyosó észak felé nézve az "E" kijárattól, jobbra a déli összekötő-folyosó.
A déli összekötő-folyosó bejárata.
A mozgólépcsős haladási irány itt keletről nyugat felé lett átállítva. Aki mozgólépcsőn szeretne átjutni az "újpesti" oldalra, egy nagyot kell kerülnie a másik összekötő folyosó felé.
A főfolyosó az összekötő-folyosótól az autóbusz-állomás, Agora Budapest felé nézve.
Az aluljáró számos, utólagosan kialakított üzletsorának az egyike az összekötő-folyosótól indulva. A '90-es évek végi, 2000-es évek gyakorlata alapján a folyosó alapterületéből elvéve alakították ki az üzleteket.
A főfolyosó észak felé nézve az összekötő-folyosótól. Az utólagosan kialakított üzletek jól kivehetők.
A metróállomás bejárata mellett a Magyar Posta egyik csomagautomatája.
Az üzletsor egy-egy része kész csoda, hogy elvegetált 2022-ig, ami nem gyorskaja, ital, dohány vagy "kínai bolt" az ma már nem él meg egy-egy ilyen helyen.
Az aluljáró főfolyosója az autóbusz-állomás, Agora Budapest felé nézve a metróállomás mellől.
A metróállomás bejáratával szemben az 1-es villamoshoz vezető "F" kijárat, valamint az ide elhelyezett BKK automaták.
Az év eleji automata felszámolást itt csak négyből három automata élte túl.
Az 1-es villamos peronjához vezető "F" kijárat, mely a legutolsó felújításkor részben átépült, a peronhoz vezető lift a kijárat mellé épült be utólagosan.
Az 1-es villamos peronjához vezető lépcsősor és az eredeti '80-as évekbelihez képest már egy "új" mozgólépcső.
Az 1-es villamos peronjához vezető, utólagosan kialakított lift.
A metróállomás Kőbánya-Kispest irányú bejárata. Az eredeti füstüveg-gombos üvegajtók már a múlté, a jelenlegi metrófelújításkor szinte minden állomásra ezeket a rácsos rolókat építik be.
A metrófelújítás aktuális szakaszához kapcsolódva ezen a metróállomáson "alszik" egy szerelvény.
Az 1-es villamoshoz vezető kijárat mellett néhány '80-as években kialakított, azóta már többszörösen funkciót váltott üzlethelyiség.
A főfolyosó észak felé, a metróállomás bejáratától nézve. A folyosó jobboldalán utólagosan kialakított üzletsor, mely minden lehetséges helyet betölt.
A közlekedési csomópontokra jellemző kinálat: pizza, pékárú,....
...cigaretta, gyros, hamburber.
A főfolyosó látképe dél felé az északi összekötő-folyosó mellől nézve.
Az északi összekötő-folyosó bejárata...
...a mozgólépcsős haladási irány itt nyugatról kelet felé van kialakítva.
Letekintve az összekötő-folyosóba.
Az összekötő-folyosó bejárata mellett további utólagos üzlet beépítés...
...és az összekötő-folyosóval szemben illemhely, háttérben a Váci út északi részéhez vezető kijárat.
Az aluljáró "G" jelzésű kijárata a Váci út északi része, Dagály utcai lakótelep felé.
A keleti, Újpest-központ irányú főfolyosó
Az aluljáró "D" jelzésű kijárata a Váci út déli része, József Attila Színház felé.
Lépcsőzetesen szűkülő főfolyosó a "D" kijárat felé nézve, itt egy FKF helységet és 2-2 telefonfülkét alakítottak ki eredetileg.
A telefonfülkék azóta már bevégezték és a belőlük kialakított üzletszerűségek is.
A déli összekötő-folyosó lejárata mellett az aluljáró egyik eredeti üzlete, ami az évek során már "kínai bolt" lett.
A déli összekötő-folyosó lejárata az 1-es villamoshoz vezető kijárattal szemben.
A főfolyosó látképe észak felé nézve az összekötő-folyosó - 1-es villamoshoz vezető kijárattól nézve. A szélesebb keleti folyosó jobb oldalán igen nagy szélességű üzletsort hoztak létre utólag.
Az 1-es villamos Óbuda irányú peronjához vezető "C" jelzésű kijárat. A mozgólépcső itt sem már az eredeti, '80-as évekbeli, a lift a kijárattól balra épült be utólagosan.
Az 1-es villamos peronjához vezető, utólagosan kialakított lift.
Az összekötő-folyosó és a metróállomás bejárata közti szintén "eredeti", bár azóta sokszorosan átépített és funkciót váltott üzletsor.
A főfolyosó látképe észak felé a felújított metróállomás bejáratával.
A főfolyosó dél felé a metróállomás bejárata mellől nézve.
A felújított metróállomás Újpest-központ irányú bejárata...
...az eredeti üvegajtók itt is a múlté, a rácsos rolón át a háttérben az éjszaka itt tárolt szerelvény uralja az állomás képét.
Fotózásilag is cseles, a kétféle white balance feladja a leckét, eredmény: túlságosan kékesnek hagytam az állomást, az aluljáróra koncentrálva inkább.
A főfolyosó látképe dél felé a metróállomás bejáratával, balra a 0-24-ben nyitva lévő hamburgerező.
A metróállomás bejáratával szemben lévő "B" jelzésű kijárat mely a 34-es, 106-os buszok végállomásához vezet. Az egykori, 1990-ig tartó végállomási állapotban itt volt elérhető a 120-as és a metró újpesti szakaszát akkor helyettesítő 3/V autóbusz.
A "B" kijárat buszvégállomáshoz vezető lépcsősora.
A "B" kijárat mellett további utólag beépített üzletsor az észak felé innen már szűkülő főfolyosón...
...elég változatos kínálattal.
A főfolyosó látképe az északi összekötő-folyosótól nézve.
Az északi összekötő-folyosó lejárata közvetlen az aluljáró "A" kijárata mellett.
Az aluljáró "A" jelzésű kijárata a buszvégállomás másik vége, a 32-es és 120-as buszok felé.
A déli összekötő-folyosó
Az összekötő-folyosó metróalagút alatti szakasza és a feljárat a nyugati, Kőbánya-Kispest irányú főfolyosó felé.
A mozgólépcsők a déli összekötő-folyosón Újpest - Kőbánya-Kispest irányúak, eredeti felállás szerint minden mozgólépcső csak felfelé üzemelt.
A keleti, Újpest-központ irányú feljárat lépcsősora és mozgólépcsője.
Ez a mozgólépcső immár évek óta csak lefele irányú, a helyismerettel nem rendelkezőket sokszor meglepve.
Az itt lévő mozgólépcsők az évek során már cserélve lettek, de egy őskövület matrica a '90-es évekből itt maradt. Gumiszőnyeg sincs már, s az irány sem helyes, a II.-es mozgólépcső lefelé közlekedik.
Az északi összekötő-folyosó
Az összekötő-folyosó metróalagút alatti szakasza és a feljárat a nyugati, Kőbánya-Kispest irányú főfolyosó felé.
A mozgólépcsők itt a ellentétes oldalon helyezkednek el a délihez képest.
A keleti, Újpest-központ irányú feljárat lépcsősora és mozgólépcsője.
A IV-es mozgólépcső a megmaradt matrica szerint, s az irány itt Újpest-központ irányú, azaz csak felfelé.