A Ferdinánd híd podmaniczky utcai lehajtói közt a híd északi és a déli gyalogosjárdáit egy-egy rövid, a felhajtók útpályája alatt átvezető aluljáró-folyosó köti össze a Podmaniczky utcával a Szív utca vonalában.
A Ferdinánd híd története szorosan összefügg a Nyugati pályaudvaréval. A pályaudvar 1875-77-es építkezéséhez kapcsolódóan a pályaudvar mögött lévő vasúti területeken való három átkelés megépítésére is pert nyert a főváros az Osztrák Államvaspálya Társasággal szemben, így épült meg 1874-re a Ferdinánd híd boltíves elődje, a mai Bajza - Bulcsú utca vonalában átvezető gyalogos aluljáró és az egykori Aréna út, mai Dózsa György út aluljárójának a szűkebb, kisebb elődje is. A Ferdinánd híd mai formáját és a lehajtók alatt átvezető aluljáróját az 1942-es átépítésekor kapta, amikor az eredeti boltíves hidat a mai vasbeton hídra cserélték. Az aluljáró világítása is az elmúlt pár évben került felújításra, előtte hosszú évekig, évtizedig teljes sötétségbe burkolózott az aluljáró éjszakánként.
Az aluljáró dupla bejárata a Podmaniczky utca felől nézve. A bejáratot egy női szobor díszíti, őrzi.
A podmaniczky utcai kijárat az aluljáró déli folyosójából nézve...
...és ugyanez az északi folyosó felől.
Az aluljáró észak felé tartó folyosója, amely a híd északi járdájához vezet.
A rövid folyosó hídra vezető kijárata, háttérben a Nyugati pályaudvar tárolóvágányai.
Visszanézve a Podmaniczky utca felé az északi folyosó végéből.
A déli folyosó kezdete a podmaniczky utcai kijárattól nézve.
Az aluljáró dél felé tartó folyosója, amely a híd déli járdájához vezet.
A rövid folyosó hídra vezető kijárata, háttérben a Nyugati pályaudvar dízelszín melletti üzemi területei.
Visszanézve a Podmaniczky utca felé az déli folyosó végéből.