Kelenföld vasútállomás újabb aluljárója a "régi" aluljáró déli oldalán köti össze az Etele tere Őrmezővel, valamint a régebbi három és a két újonnan épült peront, emellett a 4-es metró állomása felett elhelyezkedve számos lejutási lehetőséget kínál a metróállomásra. A vasútállomás alatt húzódó aluljárószakasz az őrmezői buszvégállomás alatti aluljáróhoz kapcsolódva egy közel 300 méter hosszú föld alatti teret alkot. A régi és az új metróaluljáró elrendezése a BKK aktuális csomóponti térképén jól látható.
Az új aluljáró építése szorosan összefügg a 4-es metró építésével, az új aluljárót a metró átadásával együtt nyitották meg 2014 tavaszán. Az állomásépület utasforgalmi funkcióit 2019 őszén az aluljáróba költöztették, azóta a vasúti váróterem is az aluljáró egy kijelölt szakasza, így főleg nyári időszakban éjjel sem kihalt az aluljáró.
Az aluljáró vasút alatti szakaszának "A" jelű kijárata az Etele tér felé nézve.
Különféle üzemi helyiségek és biciklitároló az "A" jelű kijárat liftjeli felé nézve.
Valószínűleg nem biciklitárolónak, hanem üzlethelyiség leendő helyének tervezték ezt a részt a liftek mellett. Különféle üzlethelyiségekkel és a vasút létesítményeivel igen lassan népesült be a kelenföldi új aluljáró.
Az "A" jelű kijárat liftjei az Etele tér felé.
Az "A" jelű kijárat lépcsősora és mozgólépcsői az Etele tér felé.
Felnézve az "A" jelű kijárat lépcsősorán az Etele tér felé, háttérben az Etele Pláza.
Az "A" jelű kijárat mozgólépcsői az Etele tér felé.
Az aluljáró egyik - mint a 4-es metró egészét is uraló - jellegzetessége, amely főleg a kijáratok környékén figyelhető meg, a nyers, burkolatlan betonfelületek uralma. Félkésznek, befejezetlennek hat a látszóbeton miatt.
Az aluljáró főfolyosójának látképe az etele téri kijárattól Őrmező felé nézve. A metrólejáratok több oldalfolyosós szakaszra tagolják a végeláthatatlan aluljárót.
A főfolyosó a két végét leszámítva nagyrészt burkolt, világítása is erősebb, ezáltal nem azt a félkész, komor hangulatot adja, mint a kijáratok környéke.
A 4-es metró Etele tér felé eső lejárata az 1–2-es és az 5–6-os vágányokhoz vezető kijáratok közti szakaszon elhelyezkedve.
Az aluljáró főfolyosójának déli oldalán lévő MPL és BKK automaták az 1–2-es vágányok kijárata felé nézve.
BKK automaták és az aktuális indulásokat mutató FUTÁR kijelző a másik irányból nézve.
A főfolyosó az etele téri "A" kijárat felé az 1–2-es vágányok kijáratához vezető oldalfolyosóból nézve.
Az 1–2-es vágányok kijáratához vezető oldalfolyosó. A nyári menetrendi időszakon kívül az ide vezető kijárat lezárva szokott lenni.
Az 1–2-es vágányokhoz vezető kijárat liftje.
Az 1–2-es vágányokhoz vezető kijárat lépcsősora.
Felnézve az 1–2-es vágányok peronjához.
Az 1–2-es vágányokhoz vezető kijárat mozgólépcsője.
A főfolyosó látképe az 1–2-es vágányokhoz vezető oldalfolyosóból nézve, felül a természetes megvilágítást biztosító üvegkazettás mennyezet.
A beton és a beton nyomasztó uralma, azaz az 1–2-es vágányok közti üvegkazettás mennyezet. Itt legalább eléri a célját, nincs perontető felette, mint a többi peronnál.
Visszanézve az 1–2-es vágányokhoz kijáratához vezető oldalfolyosóra a főfolyosóból.
A 4-es metró Etele tér felé eső lejárata az 1–2-es vágányok kijáratához vezető oldalfolyosóból nézve.
A főfolyosó látképe az Etele tér felé a metrólejárattól nézve, jobbra az 1–2-es vágányok kijárata.
A metrólejárat melletti déli oldalfolyosó a 3–4-es és az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijáratok felé nézve.
Az 1–2-es és a 3–4-es vágányokhoz vezető kijáratok közötti szakasz déli oldalfolyosója MÁV automatákkal.
Az 1–2-es és a 3–4-es vágányokhoz vezető kijáratok közötti szakasz déli oldalfolyosója az Etele tér felé nézve.
A 3–4-es vágányokhoz vezető déli kijárat liftje és a háttérben a mozgólépcsők.
A 3–4-es vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői.
Visszanézve a 3–4-es vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői felől...
...a hátteret a metrólejárat uralja.
Visszanézve a 3–4-es vágányokhoz vezető déli kijáratra.
Tovább a metrólejárat melletti déli oldalfolyosón az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijárat felé.
Visszanézve a metrólejárat melletti déli oldalfolyosón az Etele tér felé az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijárattól nézve.
Az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijárat liftje és a háttérben a mozgólépcsők.
Az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői.
Visszanézve az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői felől...
...a háttérben az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijárat lépcsősora.
Visszanézve az 5–6-os vágányokhoz vezető déli kijáratra.
A metrólejárat melletti északi oldalfolyosó az 1–2-es vágányokhoz vezető kijárat felől nézve.
A metrólejárat melletti északi oldalfolyosó a 3–4-es és az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijáratok felé nézve.
A 3–4-es vágányokhoz vezető északi kijárat.
A 3–4-es vágányokhoz vezető északi kijáratnak a lépcsősora.
Visszanézve a 3–4-es vágányokhoz vezető északi kijáratra.
Tovább az északi oldalfolyosón az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijárat felé, háttérben a középső metrólejárat.
Visszanézve az északi oldalfolyosón a 3–4-es vágányokhoz vezető északi kijárat és az Etele tér felé.
Az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijárat.
Az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijáratnak a lépcsősora.
Visszanézve az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijáratra.
A két metrólejáró, illetve az 5–6-os és 7–10-es vágányokhoz vezető kijáratok közti tér...
...háttérben a középső metrólejáró, illetve jobbra a MÁV jegypénztár.
Az előbbi folyosószakasz a 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijárat felé nézve...
...és a másik irányba, az 5–6-os vágányokhoz vezető északi kijárat felé.
A 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijárat.
A 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijáratnak a lépcsősora.
Visszanézve a 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijáratra.
A két metrólejáró, illetve az 5–6-os és 7–10-es vágányokhoz vezető kijáratok közti tér déli része.
Az 5–6-os és 7–10-es vágányokhoz vezető kijáratok közt elhelyezkedő automaták MÁV és BKK verzióban.
Ugyanez az automata csoport az 5–6-os vágányokhoz vezető kijárat felé nézve.
A 7–10-es vágányokhoz vezető déli kijárat liftje és a háttérben a mozgólépcsők.
A 7–10-es vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői.
Visszanézve a 7–10-es vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői felől...
...a háttérben a 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijárat lépcsősora, balra a középső metrólejárat.
Visszanézve a 7–10-es vágányokhoz vezető déli kijáratra.
A középső metrólejáró melletti északi oldalfolyosó a 14–15-ös vágányokhoz vezető északi kijárat felé nézve, jobbra a 2019-ben ideköltözött MÁV jegypénztár.
A pénztár egy üzlethelyiség számára szánt üres teret tölt ki...
...egy csoportnyi automatával.
A középső metrólejáró melletti északi oldalfolyosó a 7–10-es vágányokhoz vezető északi kijárat felé nézve, balra a MÁV jegypénztár.
A 14–15-ös vágányokhoz vezető északi kijárat.
A 14–15-ös vágányokhoz vezető északi kijáratnak a lépcsősora.
Visszanézve a 14–15-ös vágányokhoz vezető északi kijáratra.
A középső metrólejáró melletti déli oldalfolyosó a 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijárat felé nézve.
A középső metrólejáró melletti déli oldalfolyosó a 7–10-es vágányokhoz vezető déli kijárat felé nézve.
A középső metrólejárat "hátsó bejárata" a 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijárat felől nézve.
A 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijárat liftje és a háttérben a mozgólépcsők.
A 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői.
Felnézve a 14–15-ös vágányokhoz vezető mozgólépcsőn a peron felé.
Visszanézve a 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijárat mozgólépcsői felől...
...a háttérben a 14–15-ös vágányokhoz vezető északi kijárat lépcsősora.
Visszanézve a 14–15-ös vágányokhoz vezető déli kijáratra.
A főfolyosó a 14–15-ös vágányokhoz vezető kijáratoktól Őrmező felé nézve...
...újabb kis térrel "nemzetközi" váróteremnek kialakítva, háttérben a 4-es metróhoz vezető liftekkel és egy második MÁV jegypénztárral.
A 4-es metróhoz vezető liftek bejárata Őrmező felé nézve.
Ritka alkalom, hogy üresen fotózható ez tér, jellemzően minden nyári éjszaka a hajnali fesztivál- és nemzetközi vonatokra várókkal vannak teli itt a padok.
A liftek őrmezői oldalán újabb padok, mint váróterem...
...a háttérben máig ki nem adott üzlethelyiségnek szánt(?) területtel. Jellemző szálláshelye ez a terület az itt lakó hajléktalanoknak.
A második váróterem szakasz mögött helyezkedik el a 4-es metró Őrmező felöli lejárata, háttérben az őrmezői aluljáró szakasz feljárata.
A 4-es metró őrmezői lejárata melletti északi oldalfolyosó Őrmező felé nézve.
Az Őrmező felöli metrólejárat hátulról szemlélve.
A P+R parkolókhoz vezető bejárat a főfolyosó déli részén, az őrmezői metrólejárat mögött.
A P+R parkolókhoz vezető lépcső és liftek.
A 4-es metró őrmezői lejárata melletti déli oldalfolyosó Őrmező felé nézve...
...és a másik irányba a vasúti kijáratok, Etele tér felé.
A 4-es metró Őrmező felöli lejárata.
Az őrmezői lejárat mellett az északi folyosószakaszon elhelyezkedő Forgalmi ügyelet és egyéb üzemi helyiségek.
A 4-es metró őrmezői lejárata melletti északi oldalfolyosó a vasúti kijáratok és az Etele tér felé nézve.
A főfolyosó végeláthatatlan látképe az őrmezői feljárat felől nézve.
A vasút alatti aluljárószakasz Őrmező felőli vége, lassan átveszi a látképet a látszóbeton uralma.
Az őrmezői aluljárószakasz feljáratai. A két szakasz közti magasságkülönbséget a lépcső mellett mozgólépcsők és liftek is áthidalják.
Az őrmezői aluljárószakaszhoz vezető mozgólépcsők.
Az őrmezői aluljárószakaszhoz vezető lépcsősor, háttérben már az őrmezői aluljáró furcsa világitótestei uralják a látképet.
Az őrmezői aluljárószakaszhoz vezető liftek.
Őrmezői aluljárószakasz
Az őrmezői buszvégállomás alatti aluljáró a "D" jelű kijárathoz vezető oldalfolyosóval, jobbra a vasút alatti aluljárószakasz lejárata.
A vasút alatti aluljárószakaszhoz vezető liftek...
...valamint a másik irányból nézve a liftek mögött a lépcső és a mozgólépcsők is.
A "D" jelű kijárathoz vezető oldalfolyosó a liftek felől nézve.
Az aluljáró "D" jelű kijárata a buszvégállomás és az Alsó Beregszász út felé, amely azóta már Koszorúslány utca néven található meg a térképeken.
A "D" jelű kijárat mozgólépcsői.
A "D" jelű kijárat lépcsősora.
Visszanézve a "D" jelű kijárat oldalfolyosóján az aluljáró csarnok felé, háttérben a "B" jelű kijárat, balra a vasút alatti aluljárószakasz lejárata.
Az őrmezői szakasz egyetlen üzlethelyisége egy pékség, emellett csak a BKK ügyfélközpontnak alakítottak ki itt helyet.
Visszaérve a kijáratok látszóbeton világából...
...a középen lévő csarnok már burkolt, kevésbé nyomasztó hely. Egyedi világítótesteinek hangulata pedig a fotókon jobban is átjön.
A csarnok a lakótelep irányába nézve, a hátteret a BKK ügyfélközpont uralja.
Mintha kilopták volna a pénzt a beruházásból, a csarnok déli fala maradt látszóbeton.
A "B" és "C" jelű kijáratok közti szakasz BKK automatákkal és néhány paddal, ami nem igen jellemző a budapesti aluljárókra.
A vasút alatti aluljárószakasz lejárata a csarnokból nézve...
...s letekintve a végtelennek tűnő lenti világra.
Visszanézve a vasút alatti aluljárószakasz lejáratára.
Az aluljáró "B" jelű kijárata a buszvégállomás másik vége, illetve a Péterhegyi út felé - ami a térképeken Zelk Zoltán útként található már.
A "B" jelű kijárat mozgólépcsője és lépcsősora.
Felnézve a buszvégállomás felé a "B" jelű kijárat lépcsősorán.
A "B" jelű kijárattól tovább a "C" jelű felé.
Visszanézve a csarnokba az aluljáró őrmezői végétől a "B" jelű kijárat, vasút alatti szakasz felé.
A teljes őrmezői csarnok a "C" jelű kijáratból nézve.
Az aluljáró "C" jelzésű kijárata a Boldizsár utca, s a lakótelep felé.
A "C" jelzésű kijárat mozgólépcsői és lépcsősora.
Az aluljáró legvégében elhelyezkedő BKK ügyfélközpont.
Az őrmezői aluljárócsarnok teljes látképe a másik irányból, háttérben a végeláthatatlan vasút alatti szakasz sejlik fel.