Szentendre HÉV-állomásnál lévő aluljáró az állomástól jövő gyalogos forgalmat vezeti át a Dunakanyar körút alatt a belváros irányába. Építése a szentendrei HÉV- és autóbusz-állomás, valamint a szentendrei HÉV-járműtelep 1978-1980 közti fejlesztéséhez köthető, 1978-ban a Dunakanyar körúttal együtt épült ki az aluljáró, melynek szerkezete jól látható a környék korabeli légifotóján. Szűk 40 évvel később a szentendrei önkormányzat 2015-2016-ban felújíttatta az aluljárót, melyet 2016. március 23.-án adtak át.
Az aluljáró a felújítása során elvesztette az eredeti, '70-es évek végi jellegét, sárga álmennyezetét és falburkolatait, a felújítás végeredménye egy a mai kor aluljáró építészetének elrettentő iskolapéldája: egyhangúan lefestett beton, fémmel. Első pillantásra a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonal félkészen átadott aluljáróit idézi fel, ám ezzel szemben a felújítást tervező építész szerint ez nem egy félkész betonszerkezet, hanem:
"A tervezési koncepcióm lényege, hogy kortárs építészeti eszközökkel visszaidézzek valamit a belváros harmonikus épített környezetéből, a szerelt fém burkolatok helyett súlyosabb, masszívabb, tartósabb anyagok, mint száz-kétszáz éves épületeink vastag falai jelenjenek meg, valamint a föld alatti helyzetet a legnagyobb mértékben átértékeljem, megfosszam annak negatív érzeteitől a fény és reflexiói által."
Nekem ez nem jön át...
A HÉV-állomás felé vezető kijárat lépcsősora és a felújítás során utólag kialakított, sokat szidott rámpája.
A HÉV-állomáshoz vezető kijárat az aluljáró folyosójából nézve.
Az aluljáró folyosója a belváros felé nézve. A cikk-cakkban elhelyezett világítás még jópofa is lenne, de a burkolatok teljes hiánya félkésszé teszi az egészet.
Viszont a gyalogos - biciklis forgalom burkolatok szintjén el van szeparálva: az aszfalt a gyalogosoké a nyers betonburkolat a kerékpárosoké.
A belváros irányába vezető kijárat az aluljáró folyosójából nézve.
A belváros irányába vezető kijárat lépcsősora és rámpája.
Az aluljáró folyosója a HÉV-állomás felé nézve.